Vandaag, inmiddels al weer dinsdag, is het een bijkomdag. Even relaxed, drie dagen Disney parken aflopen is zwaar voor zowel kids als ouders. Ik begon vanochtend met een heerlijke 10km run. Als je aan het rennen bent, heb je ook goed de tijd om rustig rond te kijken. Wat dan als eerste opvalt is dat er toch wel veel winkeltjes, restaurants of andere commerciele bedrijfjes failliet en dicht zijn, inclusief een compleet nagebouwd kasteel-restaurant. Zijn dit de gevolgen van de crisis? Ten tweede valt op dat elk hotel of dodgy motel zichzelf resort of villa noemt, hoe vervallen het er ook uitziet. Ten derde zijn de winkels juist bezig met downselling. – als het maar goedkoop lijkt. In Duitsland heet bijna alles discounter. Alles heet hier outlet of, als het echt een rommetje is, een flea market. Behalve Wal*Mart. Want de grootste en meest succesvolle retailer ter wereld heeft geen additionele goedkope signalen nodig. Overigens vind ik de schappen en winkelindeling van Wal*Mart een zooitje. Compleet onlogisch, de sapjes staan bijvoorbeeld ver van de frisdranken. Op twee verschillende plekken heb je rijst. Etc etc. Dus daarom mijn uitspraak “hier is op het gebied van category management nog veel te winnen”. Waarop Isabelle de interessante vraag stelde: als Wal*Mart de grootste en meest succesvolle retailer ter wereld kan worden zonder goed category management, wat zegt dat over het belang van category management? Interessante vraag, zeker nu in de reiswereld ook het category management zijn intrede doet (b.v. bij D-Reizen).
Stop. Ik dwaal af, zo meteen ga ik nog over mijn werk nadenken. Ik ga nu eerst de categorie Zwembaden managen. Met VP Category Manager Swimming Pools Kevin en JR Category Manager Swimming Pools Aimée. Plons.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten